![]() |
Zeovit (Azione/reazione)
Magari a qualcuno puo fare comodo ;-)
Non potendo linkare il post di un altro sito riporto quello che ho visto da zeovit.com un post di : HotHotHot Organic: In general, overdosing organic substances leads to all kinds of undesirable results such as nuisance algae, cyano, bacteria blooms, etc. Amino Acid LPS Intended use: Coral food Positive results: Growth, general color, PE OD Symptoms: Brown & light green film, darkening Amino Acid HC Intended use: Coral food Positive results: Growth, general color, PE OD Symptoms: Brown & light green film, darkening Sponge Power Intended use: Increased sponge growth Positive results: Enhanced coral growth, thicker tissue, increased sponge growth OD Symptoms: Brown film ZEObac Intended use: Establish biological filtration, coral food Positive results: Nutrient reduction, color enhancer OD Symptoms: Browning, darkening , transparent slimy patches ZEOfood7 Intended use: Increase coral and bacteria growth. Positive results: Nitrate and nitrite are reduced OD Symptoms: Nuisance algae, cyano, darkening, brown film ZEOlive Intended use: Liquid filter medium, remove yellowing compounds, nitrate, phosphate Positive results: OD Symptoms: ZEOstart2 Intended use: Accelerates the cycling process in new tanks, color enhancer, soft coral growth and PE Positive results: Growth , PO4 und NO3 reduction OD Symptoms: brown film forming air bubbles at lighting period ZEOzym Intended use: Improved biological functions, Better coral growth, Cleaner sand, Helps combat slime algae & cyanobacteria, improved skimming Positive results: Reduced sludge on live rock and sand. OD Symptoms: Temporary yellowing of water , temporary increase of PO4 in older nutrient richer systems Inorganic: In general, overdosing inorganic substances can lead to severe problems due to toxicity. STN and RTN are 2 forms of tissue death we can experience. Zeolites Intended use: Polish water, remove toxins Positive results: Clearer water, lower nutrients OD Symptoms: Pale coral colors and reduced PE due to rapid nutrient reduction, RTN, coral death Carbon Intended use: Nitrate and phosphate removal Positive results: Clearer water OD Symptoms: Pale coral colors and reduced PE due to rapid nutrient reduction, burnt tips Calcium Plus Intended use: Increases calcium Positive results: Increased calcium levels OD Symptoms: Precipitation Iodide Complex Intended use: Color enhancer, aid crustation molting Positive results: Lower death rate during crustation molting, PE OD Symptoms: Yellow corals turn green, darkening of SPS, increase of cyano if they are already established in the system Iron Intended use: Color enhancer Positive results: Increased green color OD Symptoms: Nuisance algae growth, green shimmer on yellow corals , darkening of SPS tissue KH Plus Intended use: Increases alkalinity Positive results: Coral growth, natural alk levels (6.5-7.5 dKH)* * SeaChem Reef Salt user should aim for 8.5dKH OD Symptoms: High alk readings, burnt tips Coral Snow Intended use: Nutrient delivery, secondary biological facilitator Positive results: Can remove cyano OD Symptoms: Magnesium Complex Intended use: Raise magnesium levels Positive results: Increased growth, stabile calcium and alk OD Symptoms: High magnesium readings, burnt tips B-Balance Intended use: Color enhancer Positive results: Slow lighting in SPS tissue, increase of coloration OD Symptoms: Coral Vitalizer Intended use: Coral food Positive results: Coral growth, PE OD Symptoms: Brown film K-Balance Potassium (Strong) Intended use: Raise potassium levels, increase growth and coloration Positive results: Natural K+ levels (380-400mg/l) , increase in several colors, PE, thicker tissue, growth OD Symptoms: Burnt tips, darkening, algae growth, brown film Xtra Intended use: Color and growth enhancer Positive results: increase of SPS coral coloration / tips OD Symptoms: Darkening Potassium Iodide Fluoride Intended use: enhances blue colors Positive results: increase of several colors / PE OD Symptoms: Darkening, yellow corals turn green , increase of cyano if already established in the system Strontium Complex Intended use: Growth enhancer Positive results: OD Symptoms: Stylo-Pocci-Glow Intended use: Specifically for seriatopora, stylophora and poccilopora. This supplement will bring out the original color of these animals with daily dosing. Positive results: slow lighting of tissue in those corals OD Symptoms: if continuous overdosed in high quantities clams might retract ZEOspur Intended use: Color enhancer, trace elements Positive results: Lighting of SPS tissue, increase of several colors OD Symptoms: Bleaching ZEOspur Macro Intended use: Contains various metal salts, trace elements Positive results: Coloration OD Symptoms: Darkening ZEOspur2 Intended use: Color enhancer, trace elements Positive results: Lighting of SPS tissue, increase of several colors OD Symptoms: Bleaching |
ecarfora sembra un link interessante ma non capisco l"inglese #12 #12
|
come al solito tirano l acqua al mulino,secondo loro il brown film viene con i sovradosaggi -28d#
|
sanzucht, non mi pare da quello scritto e tirare acqua al propio mulino, come contro ci sono patine e alghe a volontà.
ecarfora, in mp mi dai il link se non si piò scrivere quà. |
dodarocs, vogliono coprire i batteri che sono nel bak,cosi quando gli dicono sul forum che è venuto il biofilm marrone loro rispondono metti gocce aumenta gocce,ti ricordi quando gli ho detto a girz che tra un po di tempo tutti avrebbero avuto problemi con il biofilm...ora si stanno preparando sennò gli americani li sfondano :-D
|
sanzucht, io penso che qualsiasi sistema, anche il berlinese classico addittivato di tutta quella serie di prodotti necessari alla vita dei coralli ( vedi integratori vari delle varie case Kent marine, Elos, Prodibio ecc.... ) se sovradosati portano alla crescita di alghe filamentose, alghe patinose, cianobatteri, film marrone, alghe a bolla ecc. ecc. ecc.
Zeovit e' un sistema come un'altro, forse un po' piu' spinto, che lavora molto vicino al "limite strutturale" delle vasche.... Io lo vedo un po' come le macchine truccate per le gare; danno prestazioni eccezionali perche' preparate per le competizioni, ma in quanto tali devono essere manutenzionate e gestite alla perfezione e con precisione assoluta. Basta un piccolo errore per rimanere a piedi.... Zeovit e' un po' la stessa cosa, ci vuole molta esperienza e molto occhio per poterlo gestire al meglio. Io attualmente non ho ne occhio ne esperienza, pero', partendo da vasca vuota e quindi facilitato rispetto a chi parte con vasca già avviata, ritengo di poter col tempo fare mio questo sistema ed avere ottimi risultati ( spero di non illudermi ;-) ) A mio parere quello che loro hanno scritto non e' un voler mettere avanti le mani, e' solo un informare che ad ogni aspetto positivo che un prodotto puo' apportare, ci possono essere anche aspetti negativi che si riperquotono sul sistema con gli effetti descritti..... A volte si tende a pensare che "tanto è meglio che poco" ma non e' cosi, soprattutto con metodi che fanno della precisione la chiave del loro successo. Tutto questo ovviamente IMHO |
Quote:
|
franco se riesci a tradurlo poi passamelo :-D :-D #36# #36#
|
c'è qualche buon anima che traduce? io non capisco proprio l' inglese
|
Quote:
|
Tutti gli orari sono GMT +2. Attualmente sono le 18:07. |