tony 73
28-12-2011, 13:28
Ciao,
ho acquistato una penna digitale per misurare la conduttivitą dell'acqua osmosi
La descrizione del prodotto č la seguente:
1x - Digital Conductivity Tester
Electrical Conductivity (EC) defines as Total Dissolved Solids (TDS) which total amount of any kinds of solids which dissolved in a specified volume of water. The parameter of this tester is μs/cm.
Wide applications include:
.Drinking water
.Aquarium
.Aquaculture
.Swimming pool
.Schools
.Laboratory
.Spas
.Water systems & facility
This digital tester can measure the EC in μs/cm quickly. You can use the obtained data to maintain the purity of water. It is made with water resistant construction.
Specifications:
.Measuring Range: 10 - 1990 us/cm
.Resolution: 10 us/cm
.Accuracy: ± 2% Full Scale
.Calibration: Already Calibrated by Factory (manual)
.Batteries: 4x 1.5V Alkaline(Included)
.Batteries Life: approx. 150hours
.ATC (Automatic Temperature Control): 0°C - 60°C
.Environment: RH95% max; 0 to 60°C
.Size: 152 x 29 x 15mm
.Weight: 53g
.New in Box
.1 year warranty
le istruzioni dicono di immergere la penna fino al livello selezionato, attendere che il valore sia stabile e moltiplicare il valore letto per 10.
Ho fatto 2 prove, avendo sia l'impianto a 4 stadi AQUILI in funzione da Aprile, e l'impianto osmotico di casa per l'acqua potabile montato neanche 2 mesi fa.
Sull'acqua omositica dell'acquario legge 18, su quella di casa legge 3. Se seguo le istruzioni devo moltiplicare per 10, quindi 180 e 30. Non ho idea se ci sia una virgola di mezzo a questi valori oppure no.
Come devo interpretare questi valori? :5:
ho acquistato una penna digitale per misurare la conduttivitą dell'acqua osmosi
La descrizione del prodotto č la seguente:
1x - Digital Conductivity Tester
Electrical Conductivity (EC) defines as Total Dissolved Solids (TDS) which total amount of any kinds of solids which dissolved in a specified volume of water. The parameter of this tester is μs/cm.
Wide applications include:
.Drinking water
.Aquarium
.Aquaculture
.Swimming pool
.Schools
.Laboratory
.Spas
.Water systems & facility
This digital tester can measure the EC in μs/cm quickly. You can use the obtained data to maintain the purity of water. It is made with water resistant construction.
Specifications:
.Measuring Range: 10 - 1990 us/cm
.Resolution: 10 us/cm
.Accuracy: ± 2% Full Scale
.Calibration: Already Calibrated by Factory (manual)
.Batteries: 4x 1.5V Alkaline(Included)
.Batteries Life: approx. 150hours
.ATC (Automatic Temperature Control): 0°C - 60°C
.Environment: RH95% max; 0 to 60°C
.Size: 152 x 29 x 15mm
.Weight: 53g
.New in Box
.1 year warranty
le istruzioni dicono di immergere la penna fino al livello selezionato, attendere che il valore sia stabile e moltiplicare il valore letto per 10.
Ho fatto 2 prove, avendo sia l'impianto a 4 stadi AQUILI in funzione da Aprile, e l'impianto osmotico di casa per l'acqua potabile montato neanche 2 mesi fa.
Sull'acqua omositica dell'acquario legge 18, su quella di casa legge 3. Se seguo le istruzioni devo moltiplicare per 10, quindi 180 e 30. Non ho idea se ci sia una virgola di mezzo a questi valori oppure no.
Come devo interpretare questi valori? :5: